ehem. OMSI - Forum
Würden Sie gerne auf diese Nachricht reagieren? Erstellen Sie einen Account in wenigen Klicks oder loggen Sie sich ein, um fortzufahren.
ehem. OMSI - Forum

Dieses Forum wurde geschlossen. Das neue Forum befindet sich auf www.omnibussimulator.de/forum !
 
StartseiteStartseite  Neueste BilderNeueste Bilder  SuchenSuchen  AnmeldenAnmelden  LoginLogin  

 

 [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0

Nach unten 
+179
b3rliner88
CrazyBeat
mmeepp
brandon
hanswurst1111
ShortCappy
M8D-NF
kurzer01
Bus2010
Nickchens
EdjKa
Busfahrer-ROW
MVV_Kev
blue.dot
Allan
bus-50
Rusek
49kolf
FFstralsund
Kampa_97
Hokau
OMSI DER OMNIBUSSIMULATOR
ThePilot245
kanzler
man-busfahrer
Hydroschild
Lukiduki11
Neven
WEBfan19
zavage
busflo
jerry@sw
omsigamer-95
Bdvmot002
gneb
faaabiiii
Bluetruck
Carsten
EWS/DBS
jack280
Agora-RATP
SD_202_FAN
Gräf&Steyr
MAN-fan
Clemens88
Gerrit1996
PrinzLuca
busfan2011
morchen
Real~Life
835sedici
Dario
felix01
clown80
Flusifan85
Oranienburger123
elim1701
jacobweber5555
peterZZD
Büffelhüfte
yahav
Bartjk
woah
MAN Fan
Smallhail741
Patrick15
Sauter
D4ggy
Highway to Hell
Marpe
Mikk
Basti4612
omnibusfan_99
Omsifreak
mojelle
Felix (Keyway)
JDX
truckersieger
T163R
Innsbrucker
ediblechickenwing
Sixkiller
Waidmannsluster
Cam
AndyFo
Lenni
Nord-Ostsee-Bahn
louis10022hk
VOLLG"S
Maxim
Yufa
Strabalex
AndiK
Alex1
Mani-Vest
Subway2400
filipe231291
Pactain
Jannik
busfreak
Fabi
SetraFan
EnErGy91
Foob
Kirschi
maximilian
JoniMagOmsi
Mucher
MANSD202FAN
Buskaktus
Saarpfalzbus
xxxBeNnYxxx
Ixion
EirikhO
El-Ninja
hellamatrix
togismo
Bremerhaven-Bus-Fan
Boon1986
florian-wolf.de
Triforce500
Benedettini
KS2234
Patti98
kont0mat
Driver3737
carscom
Toroges
tomtoon
move85
Desrupter
Luki96
Alexxi119
Alucard117
TomDeCat
Hiuwing
JunGRail
mobiel
MAN21
Florian
Telio
derdj74
Tarc
Pierre
GLaDOS
jalelle533
pstar18
hilly
rzr09
baumi
Ralph Kramden
Tom K
marcog
CristianSkytter
rostock4ever
Stefan
Rieu
Dom-Dom
omsi-busfahrersimon
1812
JayKae
Jonas.V
David_SI
AtropiN
guylian
DIMI
Dave
Lasse
Gräf&Stift
JensV
harry7430
Niklas
Rurman
Zahnfleischbluter Murphy
Sauerland
flippy1008
RBS-BUS
Se7en
Janniboy
183 verfasser
Gehe zu Seite : Zurück  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21 ... 37  Weiter
AutorNachricht
Ralph Kramden

Ralph Kramden


Anzahl der Beiträge : 207
Anmeldedatum : 12.02.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:36

Janniboy schrieb:
This is a known bug, I don't know how to fix it yet. I will see if I can correct it for version 1.1 Wink

Maybe a separate terminating bus stop like at Pilzdorf bus station would cure the problem.
Nach oben Nach unten
David_SI

David_SI


Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 20.03.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:42

Hi, I'd also like to ask a question.

When I drive the 311 from Saasdorf back to Bahnhof Bad Kinzau, not all passengers exit the bus at the 311 Bf. Bad Kinzau Terminus. They stay on the bus, even if the route is completed.
These are the passengers, that get on the St. Nikolai stop, just before the terminus. Is this normal?
Nach oben Nach unten
flippy1008

flippy1008


Anzahl der Beiträge : 401
Anmeldedatum : 11.12.10

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:44

The one at the Train Station in Kinzau is a terminus. If you play the map, you will see the disembarking bay is where the glitch is and the boarding bay is further on where all the buses go!
Nach oben Nach unten
flippy1008

flippy1008


Anzahl der Beiträge : 401
Anmeldedatum : 11.12.10

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:46

David_SI schrieb:
Hi, I'd also like to ask a question.

When I drive the 311 from Saasdorf back to Bahnhof Bad Kinzau, not all passengers exit the bus at the 311 Bf. Bad Kinzau Terminus. They stay on the bus, even if the route is completed.
These are the passengers, that get on the St. Nikolai stop, just before the terminus. Is this normal?

Check you havent changed the rollband by accident. Ill be blunt, passengers wont know if you have a timetable in a cab or not. Equally if your on rollband, they wont even know if you set the IBIS. You can operate ANY route without a scheudle, and if on rollband, without even entering any IBIS information, and still pick up fares!
Nach oben Nach unten
David_SI

David_SI


Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 20.03.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:50

flippy1008 schrieb:
The one at the Train Station in Kinzau is a terminus. If you play the map, you will see the disembarking bay is where the glitch is and the boarding bay is further on where all the buses go!

They don't get off the bus at the disembarking bay (I thought this is the 311 terminus and can be substituted for the "main terminus") or at the Train station, where the main terminus is. If I don't stop at St. Nikolai, all the passengers that got on before, get off at the 311 disembarking bay. But those people that get on at St. Nikolai just stay on the bus, if I want them to get off, I need to change the matrix sign.
Nach oben Nach unten
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:53

Well, I haven't noticed this problem so far. If I remember correctly, no one stayed sitting in my bus at the station in "Bad Kinzau".
I'm honest, I don't know what could be the reason for this bug. I'll try to fix this as well, if I find the problem Wink
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
David_SI

David_SI


Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 20.03.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:55

flippy1008 schrieb:

Check you havent changed the rollband by accident. Ill be blunt, passengers wont know if you have a timetable in a cab or not. Equally if your on rollband, they wont even know if you set the IBIS. You can operate ANY route without a scheudle, and if on rollband, without even entering any IBIS information, and still pick up fares!

I haven't changed it, but it seems like they "know" that the 311 will go straight on to Saasdorf and just get on at St. Nikolai and wait. If they didn't "know", it wouldn't make sense to get on a bus that has only one stop left on its route, and that stop is 100m away. I have not seen this on any route before, that's why I ask.
Nach oben Nach unten
Luki96

Luki96


Anzahl der Beiträge : 32
Anmeldedatum : 04.01.11
Alter : 28

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:55

ich hab da mal eine frage wann fährt in bad kinzau der zug alien
Nach oben Nach unten
David_SI

David_SI


Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 20.03.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 16:58

Janniboy schrieb:
Well, I haven't noticed this problem so far. If I remember correctly, no one stayed sitting in my bus at the station in "Bad Kinzau".
I'm honest, I don't know what could be the reason for this bug. I'll try to fix this as well, if I find the problem Wink

Thank you for your response, I will also test some more to see how it behaves. I have noticed this every time I play the route, so I just usually ignore the people at that stop, so I have an empty bus at the terminus. Very Happy
Nach oben Nach unten
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 17:03

Janniboy schrieb:
For example at 11am, generally every 45 min Wink
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
Luki96

Luki96


Anzahl der Beiträge : 32
Anmeldedatum : 04.01.11
Alter : 28

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 17:04

ich hab da mal eine frage wann fährt in bad kinzau der zug alien
Nach oben Nach unten
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 17:05

Luki96 schrieb:
ich hab da mal eine frage wann fährt in bad kinzau der zug alien

HALLO?! Hab ich doch beantwortet?
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
Desrupter

Desrupter


Anzahl der Beiträge : 116
Anmeldedatum : 25.04.09
Ort : Herne NRW

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 17:31

Beste Map nach Spandau vielen dank dafür.

mfg Desrupter
Nach oben Nach unten
TomDeCat




Anzahl der Beiträge : 123
Anmeldedatum : 20.04.11
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 18:58

Bei Glatteis macht das Laune, ok der Fahrstil nimmt ab aber ist ja nur eine Simulation.
Nach oben Nach unten
move85




Anzahl der Beiträge : 37
Anmeldedatum : 18.02.11
Alter : 39
Ort : Eutin

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 20:09

TomDeCat schrieb:
Bei Glatteis macht das Laune, ok der Fahrstil nimmt ab aber ist ja nur eine Simulation.

lol jeah

bergpass drift bus simulator Wink

------------------

Ich finde die map bisher nebenm der haupt map am besten gelungen auch wenn diese recht klein ist

aber ich bin sicher das die noch erweitert wird...

meines wissens nach ist dies die erste map mit baustellen ... ich wunder mich das rüdiger und marcel nicht dran gedacht haben denn sicherlich ist gerade inner großstadt mit sehr vielen baustellen zu rechnen...

wobei naja...
80er jahre vll war da der bau boom noch nicht so extrem...

es ist auf jedenfall eine map bei der man viel mit spiegeln fahren sollte

ich hoffe das die map erweitert wird mit weiteren kniffeligen baustellen fahrten ...

mfg move
Nach oben Nach unten
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 20:19

Also, ich kann euch schonmap versprechen, dass es eine etwa 60m lange Baustelle geben wird, auf der nur EIN Fahrstreifen befahrbar ist, sodass die Autos mit Ampelverkehr und langer Sicherheitspause über eine Spur geleitet werden... klappt schon Wink

Und noch etwas: Ich habe bei den Ground-Texturen teilweise nachgebessert, sodass Felswände jetzt auch so aussehen, und wo Wald ist, wird in Zukunft auch brauner Erdboden mit Gehölz sein Wink

Ich habe vor, die Strecke vor allem stark zu verlängern, teils mit leichten Kurven und Anstiegen durch Nadelwälder, teils aber auch mit Serpentinen zu kleinen Dörfern auf Berge hoch. Es wird auf jeden Fall Abwechslung geben Wink
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
tomtoon




Anzahl der Beiträge : 365
Anmeldedatum : 29.12.10

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 22:42

whats the difference between route 299 and route 311(just by looking at the IBIS PDF)?
Nach oben Nach unten
TomDeCat




Anzahl der Beiträge : 123
Anmeldedatum : 20.04.11
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 22:49

Hast du auch vor ein Autobahnteilstück einzubauen?
Nach oben Nach unten
tomtoon




Anzahl der Beiträge : 365
Anmeldedatum : 29.12.10

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeMi 20 Apr - 23:51

great map,I love the repaints and the tickets on this map. I fared better on the 311 than the 299.... i think i will stick with the 311 and 301 from now on Smile

when will we get to drive the 412?
Nach oben Nach unten
Ralph Kramden

Ralph Kramden


Anzahl der Beiträge : 207
Anmeldedatum : 12.02.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 0:16

I'm currently changing the bus stops at Bad Kinzau station to try & solve the problem with passengers walking through my bus, If all goes well then can I share the modifications?
Nach oben Nach unten
Toroges

Toroges


Anzahl der Beiträge : 191
Anmeldedatum : 13.12.10
Alter : 49
Ort : München i muas aufi

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 3:42

oh man hier ist das ja auch gepostet, habe deine map durch zufall bei aerosoft gefunden, ich sollte echt öfters hier rein schauen *an kopf klatsch*

Also erst mal die map ist der hammer und das installieren ist so was von einfach, danke dir, jetzt würde ich mir nur noch einen linie aus münchen wünschen Smile
Nach oben Nach unten
http://airborne-division.de
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 8:27

Ralph Kramden schrieb:
I'm currently changing the bus stops at Bad Kinzau station to try & solve the problem with passengers walking through my bus, If all goes well then can I share the modifications?

Please don't publish the mod on your own, because this will get in conflict with later versions of Bad Kinzau Wink
If you have solved the problem, then please write me a PM how you've done it, I'll fix it in my local version then.

The problem is, I've already started with the expansion, so if you now release a patch for this problem, the patch will be overwritten at the next version update Wink
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
Ralph Kramden

Ralph Kramden


Anzahl der Beiträge : 207
Anmeldedatum : 12.02.11

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 10:39

Janniboy schrieb:
Ralph Kramden schrieb:
I'm currently changing the bus stops at Bad Kinzau station to try & solve the problem with passengers walking through my bus, If all goes well then can I share the modifications?

Please don't publish the mod on your own, because this will get in conflict with later versions of Bad Kinzau Wink
If you have solved the problem, then please write me a PM how you've done it, I'll fix it in my local version then.

The problem is, I've already started with the expansion, so if you now release a patch for this problem, the patch will be overwritten at the next version update Wink

Surely the tweaks that I make can be combined with the changes that you make.
Nach oben Nach unten
TomDeCat




Anzahl der Beiträge : 123
Anmeldedatum : 20.04.11
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 20:26

Was mir einfällt gerade, du kennst doch In Koblenz den ZOB am Bahnhof, so ein ähnlichen mal nachzubauen irgendwann wäre doch auch Grafisch und Spielerisch sehr interessant.
Nach oben Nach unten
Janniboy

Janniboy


Anzahl der Beiträge : 2837
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 29
Ort : Koblenz

[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitimeDo 21 Apr - 20:33

TomDeCat schrieb:
Was mir einfällt gerade, du kennst doch In Koblenz den ZOB am Bahnhof, so ein ähnlichen mal nachzubauen irgendwann wäre doch auch Grafisch und Spielerisch sehr interessant.

Na und ob ich den kenne, wenn ich schonmal von da komme Wink
Wird vermutlich aber schwierig, da die Busse ja "sanft andocken", dann aber mit stark eingeschlagenen Rädern aus der Bucht wieder herausfahren. Das könnte eventuell schwierig werden - aber ich überleg's mit mal, einen Versuch wäre es wert Wink
Nach oben Nach unten
http://www.jan-kiesewalter.de
Gesponserte Inhalte





[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Empty
BeitragThema: Re: [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0   [ARCHIV] Bad Kinzau 1.0 - Seite 5 Icon_minitime

Nach oben Nach unten
 
[ARCHIV] Bad Kinzau 1.0
Nach oben 
Seite 5 von 37Gehe zu Seite : Zurück  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21 ... 37  Weiter
 Ähnliche Themen
-
» Archiv für Fehlermeldung (Zugriffsverletzung)
» Bad Kinzau 2.0
» Bad Kinzau
» bad kinzau
» BAD KINZAU 2.0 Problem

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
ehem. OMSI - Forum :: Addon Downloads :: Fictional Maps - Fiktionale Karten-
Gehe zu: