Thema: Easy to make your own route? Do 2 Jul - 21:11
Will it be easy to make your own route?
Rüdiger Hülsmann Admin
Anzahl der Beiträge : 1204 Anmeldedatum : 25.04.09 Alter : 40 Ort : Potsdam-West, Berlin-Mariendorf
Thema: Re: Easy to make your own route? Sa 4 Jul - 8:41
The map editor itself will be easy to use, but still you might get overwhelmed at first by the mass of functions it provides. So there will be a comprehensive manual which explains all the functions and will include several examples and tutorials you can start from. Nevertheless, once you've got the hang of it, you can create detailed maps within a short time
mac
Anzahl der Beiträge : 8 Anmeldedatum : 10.05.09
Thema: Re: Easy to make your own route? Mo 27 Jul - 20:08
Wird es eigentlich auch möglich sein, Brücken über Flüsse (Rhein) zu "bauen" ?
Und (hoffentlich wurde diese frage nicht schon gestellt) werden schon viele Objekte wie Häuser, Mülleimer, Hst-Schilder, etc, etc. schon inbegriffen sein?
Danke, Mfg mac
Jannik
Anzahl der Beiträge : 1175 Anmeldedatum : 17.05.09 Alter : 28 Ort : Bremen, Germany
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 28 Jul - 11:08
mac schrieb:
Und (hoffentlich wurde diese frage nicht schon gestellt) werden schon viele Objekte wie Häuser, Mülleimer, Hst-Schilder, etc, etc. schon inbegriffen sein?
Ich hoffe mal, viele Baustellen-Schilder werden dabei sein
Driver3737
Anzahl der Beiträge : 689 Anmeldedatum : 26.04.09 Ort : Dresden
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 28 Jul - 17:58
Auch Schilder allgemein...
Jannik
Anzahl der Beiträge : 1175 Anmeldedatum : 17.05.09 Alter : 28 Ort : Bremen, Germany
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 28 Jul - 18:23
Driver3737 schrieb:
Auch Schilder allgemein...
genau
Obi-Wan
Anzahl der Beiträge : 731 Anmeldedatum : 20.06.09 Alter : 39 Ort : Gelsenkirchen
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 28 Jul - 18:41
Rüdiger Hülsmann schrieb:
Nevertheless, once you've got the hang of it, you can create detailed maps within a short time
I remember, one of you say that intersection very hard to make - right?
In Herford, we have two huge Intersection... Seven or Eight Bus Lines use the first Intersection and eleven use the another one...
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 40 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Easy to make your own route? So 9 Aug - 9:39
Naja, es werden eben alle Objekte vorrätig sein, welche in der 92er-Map nötig sind! Das umfasst sowohl diverse Verkehrsschilder als auch Häuser, Bäume, verschiedene Straßentypen, Kreuzungen zwischen diesen Straßentypen (allerdings nicht alle Kombinationen sondern nur die, die auch beim 92er nötig sind).
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I don't want to say that building intersections (and I mean EVERY intersection between two or more streets!) is difficult - but you have to build every intersection you need for yourself!
Of course you can chose just one street type (e.g. 2 lane and 4 lane) and then build just a few intersections (e.g. crossing 2-4, crossing 2-2, crossing 4-4) and then make a huge map just with these few crossings / intersections. But if you really want to build a REAL map (like we do actually), then you have to create nearly every intersection individually! Just take a look to an arbitrary city in Google Earth! You will see that every crossing/intersection looks different!
But if you just want to build your own fictional route (or don't need to create a real map with real intersections), you can use the intersections we will build for our line 92 map, too!
ARC
Anzahl der Beiträge : 37 Anmeldedatum : 28.04.09
Thema: Re: Easy to make your own route? So 30 Aug - 10:53
I have a question. I using 3dsmax to create objects for a new route. Iam living in Eger and i am start creating typical elements of the city when you release the route creator program, my only only task will be to create the route. So the question is that the OMSI supports LOD and Alpha?
Rüdiger Hülsmann Admin
Anzahl der Beiträge : 1204 Anmeldedatum : 25.04.09 Alter : 40 Ort : Potsdam-West, Berlin-Mariendorf
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 1 Sep - 14:02
OMSI supports both alpha and LOD. But everything concerning alpha and reflection textures is set up in a special OMSI configuration file so you don't have to bother about that for the moment. Just keep sure to use another material for the transparent parts or split them into a separate object.
Cas
Anzahl der Beiträge : 90 Anmeldedatum : 20.08.09 Ort : Groningen (NL)
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 1 Sep - 16:25
Rüdiger Hülsmann schrieb:
OMSI supports both alpha and LOD. But everything concerning alpha and reflection textures is set up in a special OMSI configuration file so you don't have to bother about that for the moment. Just keep sure to use another material for the transparent parts or split them into a separate object.
Ah, so I guess the configuration file will identify which groups/objects are to be treated as transparent/translucent? I take it this goes for buses as well as static objects?
Rüdiger Hülsmann Admin
Anzahl der Beiträge : 1204 Anmeldedatum : 25.04.09 Alter : 40 Ort : Potsdam-West, Berlin-Mariendorf
Thema: Re: Easy to make your own route? Di 1 Sep - 16:44
Exactly. All material properties (transparency, reflection maps, light-maps, night-maps, etc.) are defined externally. That goes for all objects in OMSI.
Cas
Anzahl der Beiträge : 90 Anmeldedatum : 20.08.09 Ort : Groningen (NL)
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 15:18
Rüdiger Hülsmann schrieb:
Exactly. All material properties (transparency, reflection maps, light-maps, night-maps, etc.) are defined externally. That goes for all objects in OMSI.
Follow-up question: are night-maps the same as in for example MSTS, i.e. a darkened version of the diffuse map with lit windows, or are they something else?
Marcel Kuhnt Admin
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 40 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 15:22
Something like that - but: in Omsi it usually is not a darkened version but a complete black version of the texture - ONLY the windows are illuminated. Because even at night there is a little bit ambient light which lightens up the "day" texture, so you won't need the "darkened" structures - they even would destroy the perfect picture!
Foob
Anzahl der Beiträge : 1870 Anmeldedatum : 13.11.09
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 15:24
Ich hab das jetzt nicht so richtig verstanden In OMSI wird es von jeder Textur, eine dunkle geben außer von der Fenstertextur, oder versteh ich das falsch
Cas
Anzahl der Beiträge : 90 Anmeldedatum : 20.08.09 Ort : Groningen (NL)
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 15:31
Marcel Kuhnt schrieb:
Something like that - but: in Omsi it usually is not a darkened version but a complete black version of the texture - ONLY the windows are illuminated. Because even at night there is a little bit ambient light which lightens up the "day" texture, so you won't need the "darkened" structures - they even would destroy the perfect picture!
Thanks for the quick answer!
So at night the same day texture is used, but it is multiplied(?) with the night map...
Marcel Kuhnt Admin
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 40 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 16:29
Nearly - it will be added! (elsewhere it would be darkened...)
Also, das ist so: es gibt grundsätzlich Tag-Texturen. Wenn du möchtest, kannst du eine Nachttextur hinzufügen. Die sollte dann folgendermaßen aussehen: schwarz, wo keine Lichtquellen sind und hell/gelb/bunt, je nach Bedarf, wo Lichtquellen sind. Das beides wird dann in der Dämmerung und Nachts überlagert, wobei die Tagestextur natürlich (immer) so dunkel ist wie die Umgebung, die Nachttextur jedoch hell bleibt.
GLaDOS
Anzahl der Beiträge : 257 Anmeldedatum : 28.06.09
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 19:37
gelenkbusdriver schrieb:
Ich hab das jetzt nicht so richtig verstanden In OMSI wird es von jeder Textur, eine dunkle geben außer von der Fenstertextur, oder versteh ich das falsch
English topic, Post english.
Jannik
Anzahl der Beiträge : 1175 Anmeldedatum : 17.05.09 Alter : 28 Ort : Bremen, Germany
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 19:57
Walker schrieb:
gelenkbusdriver schrieb:
Ich hab das jetzt nicht so richtig verstanden In OMSI wird es von jeder Textur, eine dunkle geben außer von der Fenstertextur, oder versteh ich das falsch
English topic, Post english.
At the bottom, there is a English category, please post english there. Here is the "german zone"
Rüdiger Hülsmann Admin
Anzahl der Beiträge : 1204 Anmeldedatum : 25.04.09 Alter : 40 Ort : Potsdam-West, Berlin-Mariendorf
Thema: Re: Easy to make your own route? Do 14 Jan - 20:09
Bevor das Thema hier zu große Westerwellen schlägt, verschieb ich mal lieber...
GLaDOS
Anzahl der Beiträge : 257 Anmeldedatum : 28.06.09
Thema: Re: Easy to make your own route? Fr 15 Jan - 16:59
Jannik schrieb:
Walker schrieb:
gelenkbusdriver schrieb:
Ich hab das jetzt nicht so richtig verstanden In OMSI wird es von jeder Textur, eine dunkle geben außer von der Fenstertextur, oder versteh ich das falsch
English topic, Post english.
At the bottom, there is a English category, please post english there. Here is the "german zone"
This was added before the english section was made.
Se7en
Anzahl der Beiträge : 470 Anmeldedatum : 03.07.09 Ort : Serbia
Thema: Re: Easy to make your own route? Sa 9 Okt - 15:47
Hey, can someone post picture of map editor, cuz' i know i've seen one but can't really find it. Thanks!
Marcel Kuhnt Admin
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 40 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Easy to make your own route? Sa 9 Okt - 20:27
You'll find it in our "Simulator"-Section of our main page!
Se7en
Anzahl der Beiträge : 470 Anmeldedatum : 03.07.09 Ort : Serbia
Thema: Re: Easy to make your own route? Sa 9 Okt - 21:23
Marcel Kuhnt schrieb:
You'll find it in our "Simulator"-Section of our main page!
Ah, thanks! I want to study the picture, to see details....(even though i wont see much)