ehem. OMSI - Forum
Würden Sie gerne auf diese Nachricht reagieren? Erstellen Sie einen Account in wenigen Klicks oder loggen Sie sich ein, um fortzufahren.
ehem. OMSI - Forum

Dieses Forum wurde geschlossen. Das neue Forum befindet sich auf www.omnibussimulator.de/forum !
 
StartseiteStartseite  Neueste BilderNeueste Bilder  SuchenSuchen  AnmeldenAnmelden  LoginLogin  

 

 Poly levels

Nach unten 
3 verfasser
AutorNachricht
Jacob1029




Anzahl der Beiträge : 51
Anmeldedatum : 05.12.09

Poly levels Empty
BeitragThema: Poly levels   Poly levels Icon_minitimeMi 16 Dez - 18:37

Hi,

What kind of poly levels are we looking at when we mod OMSI?

I have a couple of questions,

What is the poly count for the body of a bus in OMSI?

The overall poly count?

What poly count is deemed acceptable without to much lag?

Also, what size textures do you use?

Thanks,

Jacob
Nach oben Nach unten
Skiv

Skiv


Anzahl der Beiträge : 113
Anmeldedatum : 26.04.09
Alter : 35
Ort : Łódź

Poly levels Empty
BeitragThema: Re: Poly levels   Poly levels Icon_minitimeSa 19 Dez - 12:47

yeah i would like to know too. that would help us with making some hot busses/coaches :d
Nach oben Nach unten
Rüdiger Hülsmann
Admin
Rüdiger Hülsmann


Anzahl der Beiträge : 1204
Anmeldedatum : 25.04.09
Alter : 40
Ort : Potsdam-West, Berlin-Mariendorf

Poly levels Empty
BeitragThema: Re: Poly levels   Poly levels Icon_minitimeMi 23 Dez - 22:31

Hi!
The poly count on our doubledecker buses will be about 40.000 including wheels and interior. Whether OMSI runs fine with a particular model is not a question of the poly count but of the number of materials (textures and sub-meshes) used. Of course less complex models will perform better, but usually the number of materials has a larger influence on framerates than the poly count. So you can of course build a 100.000 poly model as long as you keep an eye on the materials.
Depending on the purpose, we usually use 256², 512² and 1024² textures, the latter ones mostly for buses and large buildings. 2048*2048 and even larger will work as well as long your graphics card supports them.
Nach oben Nach unten
Gesponserte Inhalte





Poly levels Empty
BeitragThema: Re: Poly levels   Poly levels Icon_minitime

Nach oben Nach unten
 
Poly levels
Nach oben 
Seite 1 von 1
 Ähnliche Themen
-
» Poly Count

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
ehem. OMSI - Forum :: OMSI - The Omnibus Simulator (english) :: General discussion-
Gehe zu: