ehem. OMSI - Forum

Dieses Forum wurde geschlossen. Das neue Forum befindet sich auf www.omnibussimulator.de/forum !
 
StartseiteStartseite  FAQFAQ  SuchenSuchen  MitgliederMitglieder  NutzergruppenNutzergruppen  AnmeldenAnmelden  LoginLogin  

Austausch | 
 

 [FICTION] [WIP] Ravenburg

Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach unten 
Gehe zu Seite : 1, 2  Weiter

Which busstop do you like the most (from the picture with the holding place for traffic signs)?
number 1
50%
 50% [ 3 ]
number 2
0%
 0% [ 0 ]
number 3
17%
 17% [ 1 ]
number 4
0%
 0% [ 0 ]
number 5
33%
 33% [ 2 ]
number 6
0%
 0% [ 0 ]
number 7
0%
 0% [ 0 ]
Stimmen insgesamt : 6
 

AutorNachricht
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 11 Sep - 14:53

Hello everybody, [deutsch unter][nederlands hieronder]
I'm currently building a map that's called Ravenburg, it's an fictional city in the Netherlands.

Progress
This map will have 8 lines (currently it's nine, but that's a test route (route 7)).
Here is a plan of the routes.

As you can see it's in dutch. Some progress screenshots at the bottom
The 'winkelcentrum' area is currently being build

WILL BE REQUIRED - GOOD TO DOWNLOAD NOW:
- Simple Streets addon
- Busdrivers objekte
- Driver 3737 detour signs
- German traffic signs (with the movable arrowcars)
- Nemolus objekte verkehrszeichen
- The 'Bussteig ROH' from MR Designburo
Some custom stuff will be unique to this map and therefore available only with it.



Hallo, [deutsch unter]
Momenteel beng ik een map aan het bouwen, het is een fictieve stad in Nederland en het heet Ravenburg.

Voortgang
Deze map zal 8 lijnen voeren (momenteel 9, maar dat is een test route (lijn 7)
Dit is de kaart. (hierboven staat een grootte versie)

Er zijn nog wat screenshots hieronder.
Het 'winkelcentrum' gebied word nu gebouwd

Benodigde addons:
- Simple Streets addon
- Busdrivers objekte
- Drive 3737 detour signs
- German traffic signs (met de verrijdbare pijlenwagens)
- Nemolus objekte verkehrszeichen
- De 'Bussteig ROH' van MR Designburo

Verder zullen er een aantal nieuwe en unieke sceneryobjects geïntroduceerd worden, die natuurlijk meegeleverd worden



Halo leute, [english up]
Derzeit ich eine Strecke zu bauen bin, es ist eine fiktive Stadt in den Niederlanden und heißt Ravenburg.

Fortschritt
Diese Karte wird 8 Routen (derzeit ist es 9, aber das ist ein Test-Route (Route 7)).
Dies ist die Karte. (Oben ist eine vergrößerte Ansicht)

Es gibt einige Screenshots unten.
Die "einkaufzentrum"-Bereich werden jetzt gebaut
Benötigte addons:
- Simple Streets addon
- Busdrivers objekte
- Drive 3737 detour signs
- German traffic signs (mit dem mobilen pfeilen Transporter)
- Nemolus objekte verkehrszeichen
- Die 'Bussteig ROH' von MR Designburo

Darüber hinaus wird es einige neue und einzigartige sceneryobjects eingeführt, die natürlich einbezogen werden



Screenshots:

Busstation, from top / van boven / van oben

Busstation, with bus / met bus / mit bus

Busstation, with bus / met bus / mit bus

Crossing Hogeweg / Kruispunt Hogeweg / Kreuzung Hogeweg

Roundabout / Rotonde / Kreisel

Detour / Omleiding / Umleiting

Other side of detour / en de andere kant / unt die andere zeite

A busstop with roadworks / een bushalte met wegwerkzaamheden / eine bushaltestelle mit Straßenbau

Edit:
Tilecount on 12-sep-2011: 8 tiles
Tilecount on 28-sep-2011: 15 tiles
Tilecount on 15-okt-2011: 19 tiles
Tilecount on 29-nov-2011: 17 tiles
Updates:
Present version: 0.0.2351
Released: No.
Update diary:
11 sep. 2011: 0.0223: Posted a new thread about this map (this thread)
12 sep. 2011: 0.0224: Changed the plan of the map. Implemented zone boundary's at 'Kruiskamp' and 'Lageweg/Rooijackersdreef'. New route: 4 NS-station > Dierenpark vv. (also on new plan). Added some route helpers. Added internal busstop cubes.
12 sep. 2011: 0.0225: Changed the plan of the map. Changed direction of route 10 (to opposite)
14 sep. 2011: 0.0226: Layed the start of the 'A5' freeway + connected it to the 'Tunnelweg' junction (see new screenshots).
18 sep. 2011: 0.0227: Problem with A5 bridge is now solved. Added some selfmade signs (see new screenshot). Added signs on the A5.
28 sep. 2011: 0.0228: Added crash barrier on A5. Added an closed entry on A5. (see new screenshots).
05 okt. 2011: 0.0229: Build a begin of the 'Winkelcentrum' area (see new screenshot). Added both visual and internal busstops in the 'Winkelcentrum' area. Build more of the A5. Changed the plan of the map, the 'Winkelcentrum' now has 2 stops instead of 3.
15 okt. 2011: 0.0230: Changed the way busses ride at the busstation after the exitonly stop (see reply for screenshot and video). Made more of the A5. Build a begin of the Dierenpark terminus (see video in reply). Changed the plan of the map (again). Released official ibis codes.
26 okt. 2011: 0.0231: Changed official ibis codes list. Made more of the A5. Edited the Dierenpark buslane, deleted some detoursigns because the bus would collide with them.
02 nov. 2011: 0.0232: Made more A5 + made a section where it goes from 2 to 4 lanes (see new screenshot). Layed new junction and track around Dierenpark (see new screenshot). Added lightpoles, also on the freeway. Added and edited trafficlights. Added route helpers. Added internal busstop cubes. Decided to name other end of the A5 'Rutdam'.
08 nov. 2011: 0.0233: Completed A5 (but still have to connect to Dierenpark area). Added lightpoles. Added and edited trafficlights. Added route helpers.
09 nov. 2011: 0.02331: Some minor adjustments. Added lightpoles.
17 nov. 2011: 0.0234: Added trafficsigns. Added lightpoles. Added route helpers. Begin building route 4.
20 nov. 2011: 0.0235: Begin building route 10. Made minor adjustments on plan (new plan will be uploaded).
29 nov. 2011: 0.02351: Official statement from citycouncil uploaded. Made some small changes.


New screenshots

Busstop example. This is the busstop before the 'A5' freeway^.

An holding place for traffic signs. Gives you an idea what the busstops will say^.

Jet a nother shot of the detour/roadworks at 'tunnelweg'^.

A start of the A5^.

A problem with the bridge above the A5 (it's too steep), will be better in next version. solved^.

A couple of signs that will be included with this map^.

A clossed entry to the A5 freeway^.

Crash barrier on the A5 freeway^.

The Winkelcentrum area from above^.

Some of my new splines. This is one with 'bus' and '30'^.


Remember this (small one^^)? Using new splines that look like the stripes are teered of it now looks like this (big one^)

Edited the closed entry on A5 with new splines^.

A new junction at the Dierenpark area^.

From 2 to 4 lanes at the A5^.

The other end of the A5 will loke like this ^.


Zuletzt von timmie_1606 am Mi 30 Nov - 18:54 bearbeitet; insgesamt 23-mal bearbeitet
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
bvb360

avatar

Anzahl der Beiträge : 245
Anmeldedatum : 11.03.11
Alter : 20
Ort : Dortmund

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 11 Sep - 15:32

OMFG thats so cool best map will you realesd the map ?
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Bartjk

avatar

Anzahl der Beiträge : 47
Anmeldedatum : 28.05.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 11 Sep - 17:10

verry nice!
erg Mooi!
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Busfahrer-ROW

avatar

Anzahl der Beiträge : 596
Anmeldedatum : 19.11.10
Alter : 40
Ort : Sittensen

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 11 Sep - 17:20

wow ist a very great Map. Love it SmileSmileSmileSmile
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://www.berlinlinienbus.de
zavage

avatar

Anzahl der Beiträge : 1034
Anmeldedatum : 18.11.09
Ort : Bayern

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 11 Sep - 18:06

At least the autobahn looks great
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
wertz



Anzahl der Beiträge : 559
Anmeldedatum : 04.04.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 12 Sep - 13:48

nice map!

@Busfahrer-ROW: Denkst du nicht, dass es an der Zeit wäre, sich mit 34 Jahren die Smileys abzugewöhnen?
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Tommy08

avatar

Anzahl der Beiträge : 455
Anmeldedatum : 26.04.09
Alter : 37
Ort : Wien

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 12 Sep - 13:59

cool gemacht weiter so Wink mfg Tommy
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://wiener-ubahn-fuer-msts.phpbb8.de/forum.php
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 14:45

Hi, i've just uploaded an alpha version video of my map Ravenburg.
It's route 27 to Dierenpark via A5.
What you will see in the video isn't the whole route, for the simple reason it isn't finished yet.



Enjoy!



Zuletzt von timmie_1606 am Fr 14 Okt - 14:52 bearbeitet; insgesamt 4-mal bearbeitet
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 14:50

Can somebody help me, i'm looking for a road surface marker that says
'bus'
or
'b
u
s'

i've seen many screenshots, but there's never a download.

This is what i mean
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Lasse

avatar

Anzahl der Beiträge : 975
Anmeldedatum : 27.01.11
Alter : 19
Ort : Hamburg

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 14:53

Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://www.tippstricksfuergames.npage.de
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 15:00

Lasse schrieb:
Do you mean this,don't you?
http://omnibussimulator.forumieren.com/t7577-strasenmarkierungen-v14
Thanks, that was a quicky
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Lasse

avatar

Anzahl der Beiträge : 975
Anmeldedatum : 27.01.11
Alter : 19
Ort : Hamburg

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 15:21

Yes.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://www.tippstricksfuergames.npage.de
louis121



Anzahl der Beiträge : 74
Anmeldedatum : 29.07.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Fr 14 Okt - 16:01

Looks like this will be a good one,


cheers cheers cheers cheers cheers
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Sa 15 Okt - 14:36

timmie_1606 schrieb:
Lasse schrieb:
Do you mean this,don't you?
http://omnibussimulator.forumieren.com/t7577-strasenmarkierungen-v14
Thanks, that was a quicky

So, thanks again, i've had a good example, made my own versions, and those will be available with the map
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Sa 15 Okt - 14:41

timmie_1606 schrieb:
15 okr. 2011: 0.0230: Changed the way busses ride at the busstation after the exitonly stop (see reply for screenshot and video).



Zuletzt von timmie_1606 am Sa 15 Okt - 15:18 bearbeitet; insgesamt 2-mal bearbeitet
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Sa 15 Okt - 14:53

Official ibis codes(alpha release of list):

It's not definitive!

I've also stoplight routings on the list, there is no actual function for that in the game. In reallife it works this way, the stoplights will get a signal from an approaching bus, and it will react on that, either by giving 'green' if delayed, or shorten the waittime when on time, or going with the normal traffic flow if the bus is too early.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
bvb360

avatar

Anzahl der Beiträge : 245
Anmeldedatum : 11.03.11
Alter : 20
Ort : Dortmund

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 16 Okt - 8:16

timmie_1606 schrieb:
Official ibis codes(alpha release of list):

It's not definitive!

I've also stoplight routings on the list, there is no actual function for that in the game. In reallife it works this way, the stoplights will get a signal from an approaching bus, and it will react on that, either by giving 'green' if delayed, or shorten the waittime when on time, or going with the normal traffic flow if the bus is too early.


thats cool i love the map Very Happy
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mi 26 Okt - 17:57

Official ibis codes(alpha release of list):
Some changes have been made,
code 12 is now 'SNELDIENST RAVENBURG NS'
code 11 is now 'SNELDIENST BUSSTATION'
This change is because the '>' caused several internal errors sometimes.

Also the timetablenumbers will be the same as the stoplight routes, so there is an actual use now.
I want to emphasis on the fact that this list is not definitive, and also the displays and stationnames like ''Rooijackersdreef' can alter (but lines 1,2,4,6,7,12 and 27 will not change).

Route 7 and 999 will not have an active schedule in the release version

Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 20 Nov - 11:29

Official ibis codes(alpha release of list):
It's not definitive!


I've also stoplight routings on the list (SLR), in reallife it works this way; the stoplights will get a signal from an approaching bus, and it will react on that, either by giving 'green' if delayed, or shorten the waittime when on time, or going with the normal traffic flow if the bus is too early.
The timetablenumbers will be the same as the stoplight routes, so there is an actual use now.

When you see this, you'll notice there aren't any rollblind codes yet, this is because i didn't designed thos yet. (If you got an idea, please send it, maybe i will use it)
Edit
It will be something like this:
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Joost1991



Anzahl der Beiträge : 27
Anmeldedatum : 15.02.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 21 Nov - 13:44

Ziet er goed uit! Kan niet wachten tot de release!

====

Looking good! Can't wait till it's released!
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
blue.dot

avatar

Anzahl der Beiträge : 16
Anmeldedatum : 27.07.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 27 Nov - 16:29

AWESOME! king
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Foob

avatar

Anzahl der Beiträge : 1870
Anmeldedatum : 13.11.09

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   So 27 Nov - 22:41

I dont understand why all the people are so enthusiastic about your map.
The highway looks horrible, with all the signs and the totally unrealistic road layout.
The map is also totally empty?
Not many objects, but all the users think its so fantastic?
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
timmie_1606



Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 28.08.11
Alter : 27
Ort : Amersfoort, Netherlands

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 28 Nov - 13:20

Foob schrieb:
I dont understand why all the people are so enthusiastic about your map.
The highway looks horrible, with all the signs and the totally unrealistic road layout.
The map is also totally empty?
Not many objects, but all the users think its so fantastic?
Object will be added in the future, please keep in mind that this is still work in progress.
The signs on the highway, well i've made it like reallife as possible (also to regulative rules of signs on freeways), but the highway is also not completed yet.
For as their enthusiasme i would say, let them be.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
CristianSkytter

avatar

Anzahl der Beiträge : 533
Anmeldedatum : 02.03.11

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 28 Nov - 15:25

Have you ever seen that many constructon zones on that small space?
I'm sorry but it look very unrealistic and - to be honest - ugly.


Regards.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
smiler52



Anzahl der Beiträge : 93
Anmeldedatum : 29.03.11
Alter : 27

BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   Mo 28 Nov - 16:02

CristianSkytter schrieb:
Have you ever seen that many constructon zones on that small space?
I'm sorry but it look very unrealistic and - to be honest - ugly.


Regards.


you have never been to the uk then where i live in southampton my bus route has has around 4/5 sets of road works it should run every 10 mins but some times u can Wait around 40 mins
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
Gesponserte Inhalte




BeitragThema: Re: [FICTION] [WIP] Ravenburg   

Nach oben Nach unten
 
[FICTION] [WIP] Ravenburg
Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach oben 
Seite 1 von 2Gehe zu Seite : 1, 2  Weiter

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
ehem. OMSI - Forum :: OMSI-Design (english) :: Showroom-
Gehe zu: