Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 39 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Blender Source Files Di 24 Mai - 19:58
Perhaps there might be one or another object you would like to manipulate. There are some blender files I enjoy giving to you, but of course there are some blender files I won't give you!
So just ask!
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Sicherlich wollt ihr vieleicht das eine oder andere Objekt für eure Bedürfnisse anpassen - einfach fragen! Bei einigen Dateien machts mir nichts aus, bei anderen aber vieleicht schon!
Anzahl der Beiträge : 470 Anmeldedatum : 03.07.09 Ort : Serbia
Thema: Re: Blender Source Files Fr 27 Mai - 22:50
Marcel, can you give me the Blender files of the streets and crossings? So I can make my own. If not a problem, of course!
LH458
Anzahl der Beiträge : 199 Anmeldedatum : 27.03.11 Ort : Universum, Milchstraße,Welt, Europäische Platte, Europa, Deutschland, NRW,Köln, Gummersbach
Thema: Re: Blender Source Files Sa 28 Mai - 4:13
You can make x-files of the Streets with the Street Creator in the SDK.
Marpe
Anzahl der Beiträge : 582 Anmeldedatum : 05.02.11 Ort : Denmark
Thema: Re: Blender Source Files Sa 28 Mai - 9:41
Please hand me the gas station Type 2 file so I can make a Tamoil re-paint!
Marcel Kuhnt Admin
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 39 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Blender Source Files Sa 28 Mai - 14:33
@Se7en: Do you have the inofficial SDK (it is only in german)? There you should find some templates for crossing building, don't you?
@Marpe: Hmmm... but you can only copy the o3d and texture files into a new Scenery Object directory and change the textures...?
Se7en
Anzahl der Beiträge : 470 Anmeldedatum : 03.07.09 Ort : Serbia
Thema: Re: Blender Source Files Sa 28 Mai - 14:36
Marcel Kuhnt schrieb:
@Se7en: Do you have the inofficial SDK (it is only in german)? There you should find some templates for crossing building, don't you?
No, I don't. I do not understand German, that's why I didn't download, but if I knew that there was templates, I'd download.
Marpe
Anzahl der Beiträge : 582 Anmeldedatum : 05.02.11 Ort : Denmark
Thema: Re: Blender Source Files So 29 Mai - 9:58
Marcel Kuhnt schrieb:
@Se7en: Do you have the inofficial SDK (it is only in german)? There you should find some templates for crossing building, don't you?
@Marpe: Hmmm... but you can only copy the o3d and texture files into a new Scenery Object directory and change the textures...?
I need to make a Tamoil re-paint for the type 2, so in anyway I can get it.
DavidHC
Anzahl der Beiträge : 44 Anmeldedatum : 14.04.11 Alter : 45 Ort : München
Thema: Re: Blender Source Files Mo 30 Mai - 12:08
Marcel, I have one problem. I've tried to edit the bus traffic light, to make it available for side mounting (I've rotated in Blender the two mounting parts). I've exported in DirectX format, converted with OmsiXConv... I've copied and edited the sco file, but the ampel didn't work. It looks like in the picture above.
Here is my code from sco file:
Code:
[groups] 2 German Street Side Traffic Lights
[friendlyname] Traffic Light Bus SIDE
[trafficlight]
[mesh] ampel_bus_mod.o3d
[shadow]
[mesh] Ampel_Bus_ALG_R.o3d
[visible] red 1
[mesh] Ampel_Bus_ALG_Y.o3d
[visible] yellow 1
[mesh] Ampel_Bus_ALG_G.o3d
[visible] green 1
[mesh] Ampel_Bus_ALG_A.o3d
[visible] TrafficLightApproach 1
[script] 1 script\ampel1.osc
[varnamelist] 1 script\ampel1_varlist.txt
Detail-Faktor: hiermit kann eingestellt werden, ob das Objekt als größer oder kleiner angenommen wird. Der Wert wird einfach mit dem in den Graphik-Optionen eingestellten Wert multipliziert, d.h.: * 0.5 = Objekt wird bereits dargestellt, wenn es nur halb so groß ist, wie der eingestellte Wert * 1.0 = Objekt erscheint genau dann, wenn es so groß ist wie eingestellt * 2.0 = Objekt erscheint erst dann, wenn es schon doppelt so groß ist wie eingestellt.
[detail_factor] 0.1
Another question... How do I have to export the file from blender to have all the meshes from the sco file?!
Thanks in advice!
Marcel Kuhnt Admin
Anzahl der Beiträge : 3364 Anmeldedatum : 26.04.09 Alter : 39 Ort : Berlin-Spandau
Thema: Re: Blender Source Files Mo 30 Mai - 14:14
Sorry, but your questions don't fit into this thread!
You have to DEselect the options "Flip Z" and "Swap Z Y" while exporting from Blender.
nemeza
Anzahl der Beiträge : 204 Anmeldedatum : 27.04.09 Ort : Budapest
Thema: Re: Blender Source Files Di 31 Mai - 11:47
Marcel: Could you please share a text-textured part of the bus? For example the number plate object..
DavidHC
Anzahl der Beiträge : 44 Anmeldedatum : 14.04.11 Alter : 45 Ort : München
Thema: Re: Blender Source Files Di 31 Mai - 13:52
Marcel Kuhnt schrieb:
Sorry, but your questions don't fit into this thread!
You have to DEselect the options "Flip Z" and "Swap Z Y" while exporting from Blender.
Sorry for posting here... But I thought it's the right place because my question is related to your first post. If you want, we can move this in another topic.
Now... Regarding your answer... I don't have the right addon in Blender for exporting DirectX and those options aren't available for me. Do you or anybody have a link to a good addon for Blender 2.5? Thanks!
nemeza
Anzahl der Beiträge : 204 Anmeldedatum : 27.04.09 Ort : Budapest
Thema: Re: Blender Source Files Di 31 Mai - 14:18
DavidHC schrieb:
Marcel Kuhnt schrieb:
Sorry, but your questions don't fit into this thread!
You have to DEselect the options "Flip Z" and "Swap Z Y" while exporting from Blender.
Sorry for posting here... But I thought it's the right place because my question is related to your first post. If you want, we can move this in another topic.
Now... Regarding your answer... I don't have the right addon in Blender for exporting DirectX and those options aren't available for me. Do you or anybody have a link to a good addon for Blender 2.5? Thanks!
I use one for blender 2.38a
DavidHC
Anzahl der Beiträge : 44 Anmeldedatum : 14.04.11 Alter : 45 Ort : München
Thema: Re: Blender Source Files Di 31 Mai - 15:33
nemeza schrieb:
I use one for blender 2.38a
U think is compatible with 2.5?
seeadler
Anzahl der Beiträge : 293 Anmeldedatum : 18.02.11 Ort : Osnabrück
Thema: Re: Blender Source Files Di 31 Mai - 20:01
2.5 comes with an exporter for .x files. You just need to activate it.
File -> User Preferences -> Add-Ons
Select Import-Export on the left and look for the DirectX Model Format (.x) and check the box on the right. Now you should be able to export to .x files.
(The way I export with 2.5 is to leave all export settings in blender as default and remove the setting "X-File: z up" in the OmsiXConv.)
DavidHC
Anzahl der Beiträge : 44 Anmeldedatum : 14.04.11 Alter : 45 Ort : München
Thema: Re: Blender Source Files Mi 1 Jun - 7:36
seeadler schrieb:
2.5 comes with an exporter for .x files. You just need to activate it.
File -> User Preferences -> Add-Ons
Select Import-Export on the left and look for the DirectX Model Format (.x) and check the box on the right. Now you should be able to export to .x files.
(The way I export with 2.5 is to leave all export settings in blender as default and remove the setting "X-File: z up" in the OmsiXConv.)
Thanks, Seeadler. I thought this is the problem, the default exporter. I'll give a try right now and see whats happening when I leave all the settings by default.
Marpe
Anzahl der Beiträge : 582 Anmeldedatum : 05.02.11 Ort : Denmark
Thema: Re: Blender Source Files Mo 6 Jun - 17:48
Can I have it or what?
beckscholl
Anzahl der Beiträge : 279 Anmeldedatum : 03.02.11 Alter : 66 Ort : wuppertal
Thema: Re: Blender Source Files So 26 Jun - 20:09
Hallo Marcel, ich wünsche mir eine Lampe und wenn möglich ein kurzes Tutorial wie ich mit Blender Glas erstellen kann. Danke. MfG aus Wuppertal
seeadler
Anzahl der Beiträge : 293 Anmeldedatum : 18.02.11 Ort : Osnabrück
Thema: Re: Blender Source Files So 26 Jun - 20:15
beckscholl schrieb:
Hallo Marcel, ich wünsche mir eine Lampe und wenn möglich ein kurzes Tutorial wie ich mit Blender Glas erstellen kann.
Zumindest Glas wird doch bereits im SDK behandelt.
beckscholl
Anzahl der Beiträge : 279 Anmeldedatum : 03.02.11 Alter : 66 Ort : wuppertal
Thema: Re: Blender Source Files So 26 Jun - 20:45
seeadler schrieb:
beckscholl schrieb:
Hallo Marcel, ich wünsche mir eine Lampe und wenn möglich ein kurzes Tutorial wie ich mit Blender Glas erstellen kann.
Zumindest Glas wird doch bereits im SDK behandelt.